Menu

Narzędzia każdego pozycjonera

Grudzień 12, 2014 - Blog

Pozycjonowanie stron w Internecie to prawdziwa sztuka, zadanie dla wtajemniczonych i świadomych podejmowanych kroków. Sam pozycjoner to najwyższej klasy profesjonalista, który wyśmienicie łączy posiadaną wiedzę, z nowymi technikami oraz rosnącym doświadczeniem oraz praktyką. To w jego rękach znajdują się niezbędne narzędzia pozwalające na prawidłowe i skuteczne pozycjonowanie stron www, a więc związanymi z tym zajęciem działaniami.

Wyłonić się z tłumu

Optymalizacja strony, a więc doprowadzenie jej do takiej sytuacji, w której popularna wyszukiwarka będzie ją odczytywała w pozytywnym brzmieniu, a tym samym przesuwała ku górze, to jedno z kluczowych zadań. Natomiast nie jest jednym narzędziem pozwalającym na wyjście z mgły i gąszczu innych stron. Warto zauważyć Google Keyword Tool, który stanowi jedno z kluczowych rozwiązań. Na jego postawie można powiązać słowa kluczowe ze specyfiką branżową i tematyką konkretnego serwisu. Zostało ono stworzone jako uzupełnienie znanego wszystkim AdWords. Obsługa jest dostosowana do polskich stron poprzez zastosowanie odpowiedniego panelu oraz oczywiście rodzimego języka. W jego wynikach można przeanalizować indeks częstotliwości wyszukiwań. Niektórzy, dla sprawdzenia poziomu wyszukiwań Google stawiają na serwis YouTube.

Pozycjonerzy równie często korzystają z możliwości jakie niesie ze sobą przeglądarka – zwłaszcza Mozilla Firefox, która jest szalenie przyjaznym narzędziem podczas procesu związanego z optymalizacją. Wtajemniczeni wiedzą jak powiększyć możliwości poprzez umiejętne użycie dodatków, a tym samym dostosować stronę do indywidualnych preferencji użytkownika. Pomocniczo sięga się po tzw. badanie konkurencji za pomocą rozlicznych wtyczek SEO.

Jak nas postrzegają

Dla każdego właściciela strony ważne są przede wszystkim wymierne efekty, które nietrudno przeoczyć. Z punktu widzenia pozycjonera istotny jest fakt, w jaki sposób określona strona jest postrzegana przez samą wyszukiwarkę. Żeby móc to ocenić sięga się po narzędzie „Spider robot”, które w bardzo precyzyjny sposób wskazuje na widoczność i odczyt strony. Warto dodać, że w wirtualnych oczach wyszukiwarek nasza strona to wyłącznie tekst, ale tym sposobem jest ona w stanie dokonać analizy każdej strony i podstrony. Oprócz tego, że daje ona możliwość sprawdzenia aktualnej pozycji na jej listach, to jeszcze pozwala określić stopień indeksacji. Ten określa się za pomocą niemalże banalnego polecenia „site”, które powinno zostać użyte na przykład w taki sposób: site:www.strona_majki.pl

Internet to potężne narzędzie sprzedaży.

Internet to potężne narzędzie sprzedaży.

Nie mniej istotnym aspektem, którym zajmuje się pozycjonowanie stron www jest analiza ruchu na stronie. Jednym z chętniej wybieranych aplikacji pomagających w tym zajęciu jest Google Analytics, który jest darmowy i udostępniony w języku polskim. Dosyć szczegółowe statystyki zwracają uwagę na ewentualne błędy i problemy mające wpływ na odczytywanie strony przez wyszukiwarki.

Bez rutyny

Największym wrogiem każdej strony internetowej jest brak właściwego pozycjonowania. To z kolei działa jednocześnie na wielu płaszczyznach i wymaga użycia kilkudziesięciu różnorodnych narzędzi. Sprawdzeniem wszystkich działań jest sprawdzenie pozycji w Google. Ta czynność to niemalże obowiązek zarówno osoby, która zajmuje się windowaniem witryny na sam szczyt, jak i jej właściciela. Monitorowanie pozycji to swego rodzaju podsumowanie skuteczności podejmowanych działań. Idealne strony nie znoszą zapominalstwa, rutyny i niedbalstwa – pamiętajmy o tym w drodze po laury.